Нова технологія Ford зробить непотрібними світлофори

КЕЛЬН, Німеччина, 19жовтня 2018 р. —Уявіть світ, де проїзд перехресть з інтенсивним рухом не вимагає очікування зеленого сигналу світлофора, а єдина причина зупинити автомобіль — прибуття у пункт призначення.
 
Ford проводить випробування нової технології, що наближає реалізацію такого сценарію і може призвести до повного зникнення світлофорів через їх непотрібність. Допомогти у цьому має безперервна комунікація між автомобілями. Інженерів компанії надихнула поведінка пішоходів на багатолюдних вулицях, які можуть прискорювати або уповільнювати свій рух, щоб не зіштовхнутися з іншими, але при цьому майже ніколи повністю не зупиняються.
 
Технологію Intersection Priority Management (IPM, керування пріоритетами на перехрестях) розроблено з метою допомогти водіям проїжджати перехрестя без зупинок. Це прискорить середню швидкість трафіку і підвищить безпеку й ефективність руху. Демонстрація роботи технології відбулася цього тижня на вулицях Мілтон-Кейнса (Велика Британія) у межах фінансованої урядом програми Autodrive у Великій Британії.
                                               
«Ми знаємо, що в багатьох водіїв перехрестя і світлофори часто викликають дратівливість і нервозність, — сказав Крістіан Ресс (Christian Ress), керівник розробки технологій допомоги водієві в європейському Центрі досліджень і передових розробок Ford. — Продемонстрована нами технологія підключених автомобілів дозволяє уявити світ, де автомобілі знають про маневри один одного і розуміють, що їх оточує. Це дозволяє налагодити розумну взаємодію на дорогах, у тому числі на перехрестях».
 
Щороку водії у середньому витрачають два дні на простоювання біля світлофорів*. Перехрестя також є причиною до 60 % дорожньо-транспортних пригод**. Крім економії часу проїзд перехресть без зупинок дозволить заощадити паливо, що витрачається на розгін автомобіля після зупинки.
IPM використовує зв’язок між автомобілями (Vehicle-to-Vehicle, V2V) для координації з іншими транспортними засобами, які перебувають у безпосередній близькості, та пропонує оптимальну для проїзду перехрестя швидкість, що дозволить автомобілям безпечно роз’їжджатися на перехрестях доріг без зупинок.
 
Експериментальні автомобілі були оснащені системами зв’язку V2V, які передавали місце перебування транспортних засобів, напрямок руху та швидкість. Бортові системи IPM здатні ідентифікувати наближення до перехрестя, а також траєкторію інших транспортних засобів, що наближаються до нього. На підставі цих даних технологія пропонує оптимальну швидкість для кожного транспортного засобу, що дозволяє безпечно проминути критичну ділянку.
 
Під час випробувань за кермом автомобілів були люди. Однак передбачається, що технологія також може використовуватися на автономних транспортних засобах. Автоматизація «переговорів» про пріоритет у проїзді перехрестя може означати, що у майбутньому транспортні засоби зможуть рухатися безпечно та ефективно, не маючи потреби у світлофорах або дорожніх знаках. Сучасні автономні транспортні засоби, навіть використовуючи датчики і карти навігації, працюють незалежно один від одного. Проте технології V2V і комунікаційні технології, що зв’язують автомобілі й дорожню інфраструктуру (V2X), зможуть вивести організацію руху в безпілотному потоці на новий рівень.
 
В основі IPM лежать технології для підключених автомобілів, розроблені Ford і його партнерами по проекту в межах програми UK Autodrive вартістю 20 мільйонів фунтів стерлінгів, метою якої є виведення підключених і безпілотних автомобілів з тестових полігонів на вулиці реальних міст.
 
Серед технологій, продемонстрованих Ford впродовж дворічної програми, що завершується цього тижня, — попередження зіткнень на перехресті, коли водії сповіщаються про можливість ДТП під час наближення до перехрестя, і технологія, що рекомендує оптимальну швидкість для руху в «зеленій хвилі» та допомагає синхронізувати швидкість руху автомобіля з роботою найближчих світлофорів, щоб уникнути зупинок на червоне світло.
 
Інші продемонстровані технології включають «краудсорсингове паркування», що дозволяє побудувати карту вільних місць на паркуваннях за допомогою даних з паркувальних сенсорів автомобілів, а також технологію попередження про наближення автомобілів екстрених служб, яка сповіщає водія про наближення транспортного засобу з увімкненими спецсигналами із зазначенням його координат.
 
* Про результати дослідження див. тут.
** Дослідження див. тут.