Ford знайшов оптимальний колір для «світлової мови» безпілотників

КЕЛЬН, Німеччина, 12 лютого 2019 р. — Жести руками, головою, підняті великі пальці — ось що допомагає водіям, пішоходам і велосипедистам зрозуміти, чого очікувати один від одного на дорозі. Але як будуть спілкуватися з оточуючими автономні автомобілі, коли місце за кермом буде порожнім?

 Підхід Ford полягає у використанні світлових сигналів, за допомогою яких безпілотник повідомляє про те, що він робить у даний момент і якою буде його наступна дія. Випробування цього способу комунікації вже проводяться компанією у межах розробки інтерфейсу спілкування, який допоможе автономним автомобілям плавно влитися в загальний потік транспорту.

 Останні випробування, що доповнюють серію тестів у США, проводилися спільно з Технічним університетом Хемніца в Німеччині. Цього разу дослідники розширили програму тестів і включили в неї оцінку ефективності двох нових кольорів на додачу до білого, пурпурового й бірюзового. Крім того, світлову панель розташували на даху, а не у верхній частині лобового скла, як у США, а при моделюванні дорожніх ситуацій відстань між учасниками експерименту та безпілотником збільшили до 500 м.

 Випробування показали, що 60 % зі 173 осіб, опитаних після взаємодії з «безпілотником» Ford Transit Connect, вирішили, що перед ними знаходився автономний транспортний засіб, що рухається без допомоги водія. Реакції цих людей, а також ще 1600, що стали учасниками експерименту мимоволі, допомогли з’ясувати оптимальний колір для комунікації безпілотника з оточенням. Ним виявився бірюзовий: він був помітніший, ніж білий, і при цьому його неможливо було сплутати з червоним кольором спецсигналів екстрених служб, як це бувало із сигналами пурпурового кольору.

 Випробування також показали високий рівень прийняття сигналів та довіри до них. Таким чином, закладено базу, яка дозволить дослідникам розвивати та відточувати комунікацію за допомогою світлових сигналів.

 Для максимального наближення умов випробувань до реальних у Ford створили «костюм-крісло», який встановили на місце водія в фургоні Transit Connect. Костюм з водієм усередині виглядає для оточуючих як порожнє крісло водія, завдяки чому спостерігачі змогли зібрати більш достовірну інформацію про реакцію людей на світлову панель, закріплену на даху, яка за допомогою сигналів білого, фіолетового й бірюзового кольору сповіщала про те, що фургон починає рух, рухається чи поступається дорогою.

 Переглянути відео про експеримент можна тут: https://youtu.be/KqQyYOPPn7w.

 «Зоровий контакт (з водієм) важливий, але наше дослідження показало, що учасники дорожнього руху перш за все дивляться, що робить автомобіль. Зараз ми намагаємося з’ясувати, як можна зробити світлові сигнали максимально ясними та інтуїтивно зрозумілими для всіх», — сказав доктор Матіас Беджіато (Matthias Beggiato) з кафедри психології в університеті, з яким Ford працював над проектом InMotion. Для фінансування проекту Міністерство транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини виділило грант на суму 1 млн євро у межах програми досліджень автоматизації та комунікацій на автомобільному транспорті.

 Водії «безпілотників» пройшли навчання з безпечного водіння та стежили за обстановкою на дорозі через фальшпідголівник. Світловий сигнал вони подавали вручну за допомогою спеціального важеля. Помічник, який ховався на задньому сидінні, також стежив за дорогою і забезпечував водія водою.

 Маючи на меті до 2021 року вивести на ринок США автономний автомобіль, що від самого початку проектувався для безпілотного використання, Ford працює над підвищенням довіри до безпілотників. Для цього вкрай необхідний індустріальний стандарт сигналів, за допомогою яких автономний транспортний засіб сповіщає інших учасників дорожнього руху про свої наміри. Компанія співпрацює з декількома галузевими організаціями, у тому числі з Міжнародною організацією зі стандартизації і Товариством інженерів автомобільної промисловості, та закликає інші автомобільні й технологічні компанії допомогти у створенні цього стандарту.

 Ford у партнерстві з компанією Argo AI, яка займається розробкою автономних автомобілів, нещодавно став першою компанією, яка розпочала тести безпілотників у столиці США Вашингтоні. Раніше випробування автономних Ford стартували у Детройті, Піттсбурзі та Маямі. У Китаї компанія співпрацює з найбільшим місцевим пошуковим сервісом Baidu у межах програми Apollo, яка передбачає випробування безпілотників на виділених автошляхах у Пекіні та інших китайських містах, які розпочнуться вже у цьому році.